خانه کشاورز

چگونه بهترین تراکتور را انتخاب کنیم؟

مقدمه

مقاله زیر برگرفته از گزارشی از آزمون و ارزیابی ماشین های کشاورزی دانشگاه نبراسکا میباشد ، که در انتخاب تراکتور و تعیین توان مورد نظر جهت استفاده در زمین کشاورزی بسیار کارآمد بوده که افراد متخصص میتوانند بیشترین بهره را در جهت بدست آوردن بالاترین بازده از سرمایه موجود بدست آورند.
هدف تست تراکتور ارزیابی عملکرد تراکتور از مارکها و مدلهای متفاوت است ، اطلاعات جمع آوری شده از تراکتور در شرایط کاملا مشابه انجام شده است.تست تراکتور عموما برای ارزیابی محور تواندهی ، عملکرد مالبندی ، ظرفیت بالابری هیدرولیک و جریان و فشار سیستم هیدرولیک می باشد. به علاوه میزان صدای تراکتور از نظر اپراتور و ناظر خارجی بررسی میشود.

 

محور تواندهی

تست محور تواندهی بهمراه یک دینامومتر ضمیمه به محور تراکتور انجام میشود.هدف دینامومتر بکاربردن بارهای متفاوت برروی محور تواندهی و اندازه گیری قدرت تولید شده بوسیله تراکتور میباشد.این تستها در دمای 75 درجه سانتیگراد انجام شده و فشار سنج فشار 28.5 اینچ جیوه را نمایش میدهد.در طی این آزمون زمانی که عملکرد تراکتور پایدار شد ، اطلاعات در فواصل زمانی از پیش تعیین شده ضبط میشوند.
بار بکاررفته توسط دینامومتر منحنی اجرایی موتور در حالت پرگاز را دنبال میکند.اطلاعات جمع آوری شده شامل گشتاور ، دور موتور ، توان و مصرف سوخت می باشد.سری تستهای محور تواندهی در سرعت موتور ، سرعت استاندارد محور تواندهی ، سرعت موتوری که بیشترین توان را تولید میکند ، بارهای متفاوت و بیشترین گشتاور طبقه بندی شده اند.

 

عملکرد مالبندی

تست های عملکرد مالبندی در تمام دنده های مابین کمترین و بیشترین سرعت تا 10 مایل بر ساعت انجام شده است.در هر دنده ،در حالت پر گاز ، بار افزایش یافته تا وقتی که بیشترین توان مالبندی حاصل شود.سرعت موتور ، لغزش چرخ و اطلاعات مصرف سوخت زمانی که حالتهای مختلف تست تثبیت شده باشند.
آزمون مالبندی همچنین بوسیله بارهای جداگانه در 75 درصد و 50 درصد بار مالبندی حداکثر انجام شده اند.هنچنین این تستهای بخشی ، در سرعت های پایین موتور نیز انجام میابند.
 

 

 

جریان و ظرفیت بازوهای هیدرولیک

این تستها برای تشخیص ظرفیت حداکثری بالابری یک سیستم هیدرولیک از میزان بالابری حداکثری انتخاب میشود.ظرفیت بالابری در گزارش ، 90درصد بیشترین بار حمل شده در حالت بالابودن بازوهای هیدرولیک می باشد.
تست اضافی مربوط به تشخیص فشار جریان مربوط به سیستم هیدرولیک برای تولید توان محرک خارجی میباشد.
 

 

 

میزان حجم صدا

میزان حجم صدا ، در طی آزمونهای عملکردی در مکان راننده و عضو ناظر جمع آوری شده اند.برای اندازه گیری المان ناظر،میکروفون را در فاصله 25 فوتی از تراکتور قرار داده.سطح صدای ضبط شده در مقیاس A قرار داشته که به منظور شبیه سازی گوش انسان میباشد.


 

ادامه مطلب را در روزهای آینده در اختیارتان قرار خواهیم داد..

ترجمه شده توسط پایگاه کشاورز

 


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
5 + 4 = ?

سبد خرید

ورود

ثبت نام
این برنامه را نصب کن !